Prehľad modelov
1982 – 1986
Ford Sierra 1983
Do prvej Sierry sa montovali buď benzínové štvorvalce "Ford Pinto" s rozvodom OHC, ktoré mali objem 1,3 l, 1,6 l, 1,8 l, a 2,0 l; alebo vidlicový šesťvalec OHV s objemom 2,3 l; v ponuke bol tiež 2,3-litrový naftový motor.
Karoséria sa predávala v prevedeniach 3-dverový a 5-dverový liftback a v roku 1983 prišlo 5-dverové kombi "station wagon" a športová XR4i s motorom 2.8i V6.
Pri menšom facelifte v roku 1985 dostali základné verzie novú masku chladiča z modelu Ghia, lebo bola viac aerodynamická, bola bez prieduchov. Ďalšou vecou boli aj malé "krídielká" pri zadných oknách ktoré vylepšovali aerodynamiku pri bočnom vetre, lebo vodiči sa sťažovali na bočný vietor.
Neskôr bola táto verzia nahradená verziou XR4x4, čo bol 5-dverový liftback s rovnakým motorom. V roku 1985 sa na autosalóne v Ženeve predstavil svetu 3-dverový model RS Cosworth a v roku 1986 sa objavil už produkčný RS Cosworth s motorom 2,0i DOHC 16V Turbo s výkonom 150 kW/204 koní (bolo vyrobených 5 545 kusov) a boli dostupné len v 3 farbách v modrej (Moonstone blue), bielej (Crystal white) a čiernej (Black).
1987 – 1989
Ford Sierra 1987
V roku 1987 došlo k prvej modernizácii. Pribudol systém ABS, neriadené katalyzátory, hydraulický posilňovač riadenia apod. Prebehol kompletný facelift zahrňujúci zadné svetlá, nárazníky a nová predná časť automobilu a zväčšili sa okná a pribudla nová karosárska varianta Sedan tiež známa ako Sapphire.
V roku 1987 bola uvedená homologizovaná séria 500 kusov verzie Sierra Cosworth RS500 s motorom 2,0i DOHC 16V Turbo s výkonom 165 kW/224 koní, bola odvodená od 3-dverovej RS Cosworth, ale bola upravená firmou Tickford. V roku 1988 sa začala vyrábať nová verzia modelu RS Cosworth ako 4-dverový sedan (Sapphire).
1990 – 1993
Ford Sierra Sapphire 1992
Ďalšou modernizáciou prešiel model Sierra v roku 1990. Prebehli drobné zmeny zatmavené zadné svetlá predné biele kryty smeroviek, nárazníky a okolo roku 1992 aj pozmenený interiér.
Motory boli väčšinou s rozvodom OHC a boli v ponuke v objemoch od 1,8 do 2,0 l. Okrem toho bol k dispozícii aj motor 2,0i DOHC s výkonom 88 kW/120 koní, 2 šesťvalce a naftový motor 1,8TD s výkonom 55 W/75 koní.
Ponuka výbavy už zahrňovala aj klimatizáciu, elektrické vyhrievanie predného okna a pohon 4 × 4 pre verzie sedan.
V roku 1990 bol RS Cosworth nahradený verziou RS Cosworth Sapphire 4x4.
Sierra sa predávala v Severnej Amerike pod značkou Merkur s motormi 2,3 l OHC "Lima". Športový Merkur XR4Ti dosahoval vďaka použitiu prepĺňania výkon okolo 170 koní.
Okrem športovej verzie XR4i predávanej hlavne v Spojenom kráľovstve, sa v Afrike vyrábala verzia XR6 s motorom 3,0l V6 Essex a tiež homologačný špeciál pre skupinu A, XR8 s motorom V8 OHV pôvodne z Fordu Mustang. Ako XR6, tak aj XR8 boli v ponuke iba ako 5-dverový liftback a modelu XR8 bolo vyrobených 250 kusov a mali tiež inú mriežku chladiča.



